Monday, January 22, 2007

diskomatatu

19/1

23.36 at Arnold's place
Lyssnar pa Ponanii all day med TOK och barsar. Jag behovde lite alkohol kanner jag. Mote hela dagen. Nar jag val hittat dem sa upptackte jag att jag var den enda vita volontaren i min grupp, bland ca 50 svarta. Alla tyckte sjalvklart att detta var jattekul. Jag blev med i en Contact-group. Tva kenyanska killar i mi grupp, Bernad och Bethwel. Bernad forsvann ratt snabbt, sedan sag vi honom aldrig mer. Bethwel var hur gullig som helst (i skrivande stund angrar jag djupt detta pastaende), vi pallade inte lyssna pa instruktionerna, satt och garvade istallet. Nu ska jag och Arnold kaka pommes (ol, pommes, cigg, life).

00.27 Nagra ol senare...
Miss my Babyboy. Han e la pa examensfesten nu, grattis till examen alskling. Det var Lukas som korde mig till motet. Han e mannen med varldens gayigaste engelska, skitskon snubb.
Som sa manga andra kenyaner har han flyttat fran smastan for att everything is here. Efter motet skulle han hamta upp mig igen. Tillbakablick pa da han skulle hamta mig
(18.01 Hi Lukas, this is andrea. can u please come to the Kasaranistadium and pick me upp? 30 minutes, that is great. 18.28 Hi andrea, this is Lukas. I'm gonna be a bit late, there in 10 minutes. 18.43 Hi Lukas, were the f*ck are u? 5 minutes, that's great. 19.11: Lukas glider in vid stadion. No problem. Realized Kenya.)
Nej, nu borjar jag bli full i min ensamhet (de andra har gatt och lagt sig). Imorgon ska vi pa grillparty, jobbigt m tanke pa mitt ynkliga kottatande. Kan inte festa for hart, ska vara pa Kasarani 7.45 pa sondag. 100000 malariamyggor har inne, sa jag ska ta mig en sista cigg och krypa in under myggnatet. Ps. Har bondbranna, jattemycket, haha.

20/1

12.03
Sitter pa en parkering och hamtar massa kuddar och tacken till emma. kan svara pa lite fragestund sa lange:
Otto: Nej, jag saknar inte mina skivor. Inte alls, det ar samma musik eller battre har.
Bada Mammorna (lustigt att de staller samma fragor, haha): Det gick bra pa WSF-motet. Kanns lite surt att jobba 13-14 timmar varje dag for 500 KSh, aven om de e for en bra sak. Det sura ar att det ar sa dyrt att aka taxi dit... Ska kanske darfor bo hemma hos Silvia, hon bor ca 5 minuter dar ifran.
Baronen: Vad det ar som ar grymt med det har? Att allting finns sa javla mycket pa riktigt har, hela tiden. Jag ar inte hangig eller orolig, jag ar dodstrott eller livradd. Jasg ar inte glad, jag ar lycklig. Allt ar 100% har, hela tiden. Svar pa baronens andra fraga: Vad jag gjorde just vid det tillfallet da jag fick messet? Sov. Klockan ar 2 timmar senare har, och man gar och lagger sig tidigt.


Vill passa pa att tacka for alla fyllesms (samt andra nattliga sms) som trillar in mitt i natten och som far mig att grata i min ensamhet. Varje natt (klockan ar alltsa fortfarande tva timmar senare har) far jag 2-3 sadana sms som bekraftar hur ensam och langt hemmifran jag ar. Softa lite med det dar nattliga sms-skickandet va, jag ar valdigt medveten om att jag ar 200 000 km ifran er, helt ensam. Puss.

(Fan ocksa, sotnosar, tankte skriva mer, men de andra vill ga, sa jag kor en snabbsumering;) Igar flyttade jag ihop med fem goa svenska tjejer, pa ett fint men billigt stalle. Idag (22/1) har jag haft solsting. Min nos haller nu pa att trilla av, for den ar sa brand, alla skrattar at mig (det ar INTE roligt). Har varit ute i Kibera, varldens nast storsta slumomrade, traffat ett par AIDS-sjuka kvinnor. Underlig kansla att veta att de har nagot sa fruktansvart i kroppen. Ni som laste om WSF-demon i tidningen (typ GP, DN) kanske minns att det var fran Kibera demon gick. Jag har varken tid eller lust att beskriva vad jag upplever med ord. Onskar ni kunde se allt det har. Att ni kunde uppleva alla fina manniskor pa forumet osv. Nu gar de andra utan mig, det ar natt och vi ar i Nairobi downtown, sa jag maste typ rusa efter dem! Puss pa er, karlek och respekt och solBRANDA kramar runt era halsar. Andrea, A-N-D-R-E-A, yes.

3 comments:

Nils said...

Puss på den solbrända nosen!

Anonymous said...

hihihi nu har ja också registrerat mej. så tro inte att du slipper mej så lätt inte! göteborg e tomt utan dej. mitt o stadens hjärta saknar dej. har läst allt i bloggen o blir skitglad för din skull att du verkar ha det så otroligt grymt. samtidigt blir jag fan avis. hoppas jag får chansen att komma dit du är nån gång inom kort framtid! här är det tomt som sagt, jobbar knappt nåt, kollar på film med min make, lyssnar på kvinnokampslåtar från 70-talet o ritar mest. vilka är det du ska flytta ihop med nurå? alla du skriver om verkar ju helt grymma. och vad menas med "jobbet"? är det barnhemmet? fett att de fanns hbt grejer o sånt på WSF också. ja ska in till stan o träffa...hrrmhurskajaskrivasådublirnöjd...min RESERVflickvän anna nu. som sagt, tänker på dej massa o avundas däj. fred & kärlek

Andrea said...

Hej Leeza, my love. Du skulle älskat att vara här, jag lovar. Med jobbet menar jag jobbet på WSF, alltså funktionärsjobbet. Jag har bott med fyra tjejer och en kille från vänster-sverige, de flesta från gbg, så det är folk man känner igen. känns lite pinsamt att erkänna det, men det känns som att jag håller på at banga typ barnhemmet osv, vi är sugna på att backpacka. Våra planer kan duläsa om i Det är klart som fan att du kommer komma hit snart, jag har redan planer för nästa resa hit. Miss u babybaby, u an ur kvinnokampslåtar. puss på dig.

Nils: Puss på din grispigmentsnos!