Wednesday, February 28, 2007

under hot och patryckningar...

...satter jag mig vid datorn fast jag inte vill.
Jag tanker inte svara pa hur det kanns att jag snart aker hem, eller att det bara ar nagra dagar kvar har, eller som killen i bokaffaren sa well, enjoy your last hours in Kenya then.
Vada last hours?? Jag ska faktiskt vara har lange till! Jag vill inte aka hem, jag vill inte lamna det har landet som jag kommit att alska sa mycket! Den sista veckan har har verkligen fatt mig att mjukna, fatt mig att fatta vad det ar som ar sa fantastiskt har. Jag vet inte hur jag ska kunna forklara det med ord... Hela Kenya ar sa javla mycket *in your face*. Antagligen ingen mer an jag som nansin kommer forsta vad jag menar, men jag kan forsoka forklara nar jag kommer hem. Just nu gar det inte. Jag maste kunna spexa lite da jag berattar det, se folks miner och fa lite bekraftelse pa att jag ar rolig, vilket jag ar. Nej men seriost. I have to tell you.
Jag kommer att sakna att allt ar sa javla maxat hela tiden. Ute pa min favoritgata i Kibera ligger Hotel Supah Africa. I varldens nast storsta slumomrade. Det ar som att man bara kan valja mellan stor eller extra stor falafel. Det svenskaste tuggummit man kan hitta har ar typ specialmenthgum, extra strong, supahcool. Vilket far mig att kanna mig som fisken i vattnet. Aven om jag stor mig sa ar jag nastan barnsligt fascinerad av killen som spanat in mig 10 minuter pa krogen som sedan hotar med att ta livet av sig om jag inte gifter mig med honom. Kenya med ett ord skulle vara Dramaqueen. Jag kommer sakna det som Lucy beskrev som den bra sidan med att demokrati inte fungerar har. Makten och mojligheterna ligger sa otroligt langt ifran manniskor. Vilket gor att manniskor skapar ett slags anarkistiskt samhalle i botten. Man marker da man ar har hur mycket man faktiskt kan paverka i Sverige, men aven hur mycket storebror ser dig det ar. Har i Kenya bygger det mer pa principen do 2 others what u want them 2 do 2 u.
Well, what about me then?
Jag ar sjuk. Inte alls roligt. Det ar mulet och regnigt hela tiden, vilket far mig att ma annu samre. Jag aker hem snart, vilket jag inte vill. Eller jo, det kanske jag vill. Eller det finns valdigt fa, men tunga anledningar till att jag vill det. Jag saknar er. That's why. Annars skulle jag skaffa mig ett jobb har och aldrig komma tillbaka. Damn you, Nils. Damn you, Lisa. Damn you, Sunni.
Annars ar jag glad over mina nya skor och over att Caleb bara ringer ca 5 ggr om dagen nu.See u soon. kizzez N hugz

Edit: Tydligen hade mina forsok till citat rakat krypteras till nagon konstig htlmkod, vilket jag forsokt ordna upp nu. Kan tanka mig att ni som laste igar undrade hur det egentligen stod till med mig...

Och då har du kommit fram till skylten med ett stort I.
I som i I-land.
I som i roffa roffa roffa, med mjölkvitt godispapper runtomkring.
Där det får plats mer luft mellan väggarna.
Och mer latte i glasen.
Hur mycket vill du spy då?

1 comment:

Sissel said...

Andrea, vet du hva???
Jeg skal til Sør-Afrika på lørdag (10.3)!!! Ja det er sant! Jeg har blitt helt galen og bare bruker masse penger på det. Jeg orker ikke å bare sitte her lenger! Jeg skal reise med 2 venninner, ei som er gravid, og besøke 2 vi kjenner. Jeg skal bo ensam på hostel då, mens de andre bor hos de vi kjenner! Det kjennes helt sjukt, men faen hva bra det skal bli! 16 dager skal vi være!

Håper din hjemreise går fint!
Puss puss!