Friday, February 9, 2007

Sawa? Sawa! Hakuna matata!

Well, I'm back. Pole att jag inte skrivit pa ett jaklans tag. Natet och strommen har varit nere nastan hela tiden pa Lamu. Gjorde ett tappert forsok att nata pa on, men da jag vantat 40 min pa att oppna sidan sa stod det page not found (overdriver inte, fick betala fett med pengar for det javla kalaset oxa). Jag skrek i en halvtimma. Tiden pa Lamu har varit lugn, lugnare an vad en prestationsmanniska som jag egentligen klarar av. Vi har festat, badat, solat, spelat spel och akt massa bat. Mina sambos har hanglat en massa oxa... Tre dagar hangde vi pa on Kiwaijo, sov pa stranden och samlade snackor. En kvall gick vi upp for att titta pa solnedgangen, och fran Kiwaijos hogsta berg sag man Somalia, det var ratt mnara. De amerikanska stridsflygplanen susar konstant i luften over Kenya, speciellt Lamu. Massa militarer overallt som letar efter terrorister. Ar nu tillbaka i Mombasa, som vi lamnar igen pa Sondag kvall for att aka till Nairobi. Sedan aker mina flickor hem, en efter en under den foljande veckan, det blir inget Zanz med dem eller liknande alltsa. Jag ska jobba en del i Kibera, framst pa en kvinnojour som bad mig komma dit och dela systerskapsideer.

Lagesrapport om hur jag mar for oroliga mammor: Har inte varit sjuk, men mar liute halvkass ibland, speciellt pa morgnarna. Illamaende och sadant. Jattebrun. 3 slangar av kraftig hemlangtan, annars ratt lungt pa den fronten. saknar inte sverige alls, men saknar manniskor, vill halla dem nara och pussa dem i pannan. hora deras roster. haromdagen trodde jag att jag skulle do i blodforgiftning, men med lite egenhandig kirurgi och Rom sa fixade det sig tillslut. Varit mest pisst pa de jag rest med, madde skitdaligt over det ett tag, sa jag stack utan dem till Lamu, men da de kom dit sa loste sig allt, sa nu kanns det bra igen. Nu stanger internetkafeet jag sitter pa, har sjalvklart en massa mer att skriva, men det far bli i Nairobbery i sa fall. Var glada for varmvattenduschar, toapapper, svenska polisen och svensk mat. Polisen har ar helt sjuk. Igar grep de varan kompis pa Kitingitini (en annan o) for att han hade Rizzlapapper. Men nu maste jag sluta. Jag alskar er och onskar er allt gott. Jag ska lara mig Kiswahili en dag, det ar varldens vackraste sprak. Hej hej.

No comments: