Friday, October 2, 2009

Mot Vietnam, kamrater!

Om tre timmar gar varat flyg harifran Luang Prabang i Laos till Hanoi i Vietnam. Laos har pa manga satt overtraffat mina forvantningar, naturen ar helt vansinnigt vacker sa det bara suger till i magen nar man tittar ut genom fonstret och manniskorna ar otroligt vanliga, givmilda och gastvanliga. Laos ar ett av de fattigaste landerna i varlden.

Nils ar lite nervos for propellerplanet over de laotisk-vietnamesiska bergen men jag tycker det ska bli ratt ball.

Luang Prabang ar klassat som en Varldsarvs-stad av FN och bara att vara har och ga runt i stan ar harligt aven om det ar ganska turistexploaterat. Vi har varit vid ett vattenfall som vi badade i och klattrade upp till toppen av (jag har fortfarande traningsvark, haha), vilket var det narmsta paradiset jag nagonsin varit. Vi akte bat till en grotta igar dar gamla overgivna Buddhabilder forvaras sedan hundratals ar tillbaka, haftigt. Imorse var det soligt, men nu verkar det ha forsvunnit igen. Sammanlagt har det kanske varit sol 1 timma under resan.

Nu ska jag ga in och kolla vaderprognoserna for Vietnam, da det langs den centrala kustdelen ar mitt i tyfonperioden och Nils foraldrar skickar oroliga sms over var vi befinner oss i forhallande till alla mojliga sydostasiatiska ovader.

Ja, Lisa, vi bara planerar och planerar sa det star harliga till. Dock har jag vid nagra tillfallen blivit lite irriterad pa Nils for att han inte vill planera mera!!

Harligt att hora att ni verkar frysa darhemma!!

Puss och kram pa er alla fina, aterkommer med rapporter fran `nam i sinom tid.

2 comments:

Lisa Ewald said...

haha surt för dej med planerandet! fy va skönt det låter med vattenfallet o grejer. jag har flyttat in i mitt slott nu så har det oxå rätt bra faktiskt. har du kollat gotlandsserien på min blogg? puss

Andrea said...

ja alskling, jag har last den och alskar den (saklart!!). Som sagt sa far du hemskt garna smsa din adress i den lilla skanestaden till mig. Pruttar du en gang till sa dodar jag dig! (Skulle forresten halsa fran mamma att aven hon alskade gotlandsserien). Kyss.