Saturday, October 24, 2009

Back in Bangkok

Igar kvall kom vi tillbaka till Bangkok. Sedan senaste inlagget har vi varit i Phnom Penh och Siem Reap (dar Angkor Wat ar). For tillfallet sa ligger Nils och kraks pa hotellrummet sa jag far gora stan sjalv.

I Phnom Penh agnade vi storsta delen av tiden at Kambodjas moderna historia. Jag hade ont i kroppen och hjartat och grat halva tiden. Vad det folket har varit med om. En tredjedel av populationen utrotades. Det ar helt vansinnigt sjukt.
I Phnom Penh traffade vi aven Frida och Olle, mammas kompis barn. De var kalasfina manniskor och vi kom inte hem forrens kl halv fem pa morgonen. Nar vi satte oss pa bussen kl halv atta madde vi inte sa bra.. Jag kraktes hela vagen till Siem Reap..

I Siem Reap gjorde vi inte sa mycket mer an att titta pa tempel. Angkor Wat i soluppgangen var det tveklost ballaste, men aven Preah Khan var ordentligt haftigt. Utover soluppgangen som var kanonfin sa vrakte regnet ned over Kambodja. Har i Bangkok ar vadret mycket finare an det var innan vi akte.

Nar (om) Nils blir frisk sa ska vi shoppa har i Bangkok innan Nils aker hem pa onsdag. Vad jag ska gora sedan har jag inte bestamt men det blir till att kolla upp.
Mina pengar ar slut pa telefonen sa jag kan inte svara, men blir lika glad for sms och mail for det.

Det dar med att sluta med nikotin... det ar forjavligt... jag holl upp i 5 dagar, sedan drack vi ol med snusande svensk. Jag akte dit. Nu har det gatt 5 dagar igen. Jag ar grym!!

Jaja, nu ska jag ge mig ut i smeten igen for att lista ut var jag ska ta vagen sedan. Tanker pa er alla fina dar hemma.

Puss/ Andrea

No comments: