Monday, February 19, 2007

fyra kanelbugg och en softa-cola

Min resvaska och jag borjar nu uppna nagon slags jamnvikt. I takt med att den vaxer sa krymper jag. tror inte att det har med varandra att gora, men det ar ganska lustigt, tycker jag. Sitter just nu med Roy pa msn och hon skriver att ingen riktigt vet vad jag gor har. Om jag anda vetat det sjalv...
Det jag gjort de senaste veckorna har jag definitivt inte tid att beskriva just nu. Forsta veckan jobbade jag ju som sagt pa WSF, ca 12 timmar om dygnet, obetalt. Sedan har jag rest runt i 2 veckor for att se mer an denna staden.
Nu ar jag tillbaka har och gar pa diverse moten i Kibera, tre olika projekt som jag ar lite insnurrad i. Annars gor jag val det som man gor hemma, traffar kompisar, festar, snackar skit och saknar. Det jag faktiskt blivit mest forvanad over har ar hur likt det ar hemma. Folk pratar om samma saker, skamtar om samma saker, lyssnar pa samma musik, klar sig (inte riktigt) lika dant.
Den storsta skillnaden ar att allt handlar om pengar har. Bade for de som har pengar och for de som inte har det. Allt prutande och att folk forsoker blasa en hela tiden, alla fattiga manniskor och det helt sjuka lonesystemet har gor att alla pratar om pengar, hela tiden. Det ar sa sjukt trottsamt.
Mina planer tills hemfarden:
Idag ska jag pa marknad, imorgon ska jag hjalpa nagra tjejer att skriva en artikel om vad for sjuka grejer som forsiggar pa svenska skolan har.
Ska pa studiebesok pa WHO och pa en kenyansk organisation som jobbar mot kvinnlig konsstympning.
Ska pa den inoffeciella gayklubben har pa fredag och pa reggaeklubb pa Florida pa sondag.
Pa tisdag ska jag ata pizza med nagra kompisar, pa fredag ska jag pa mote ute i slummen igen.
Har ett till mote inplanerat for att samla information till lite hemsidor som jag har lovat att gora da jag kommer hem, for att fa upp folks ogon for vad som hander har ute i leran och dammet.
Sista dagarna ska jag sola sola sola, for att lura er att det ar jattevarmt i Nairobi.
Ska kopa lite presenter och sa oxa.
Men men. Det var val lite om mitt liv har kanske. Undrar ni mer sa fraga. Har ni inte reggat er SA GOR DET!
Well, snusabstinenta pussar pa er.

10 comments:

Anonymous said...

vadå "inte riktigt vet vad du gör där"? pyttsan! kolla på ditt schema, girl! när e de du kommer tebax????? *förväntansfull* ska svara på allt lägenhetsunrande också som ja typ inte orkat skriva i sms-form: mina föräldrar har bosparat i hsb i 26 långa år o betalat in pengar o så, så dom har typ en stor chans att få dom lägenheter som hsb hyr ut. hittils har de dock inte funnits nån passande tvåa till mej o min maka men när vi såg trean i linne blev vi helt till oss i trosorna såklart! dock kostar ju den typ 7000 i månaden om man räknar in andra räkningar o så. men om vi skulle bo tre där skulle de ju va rätt lugnt. DOCK hinner inte mina förädrar föra över poängen till mej, som dom för övrigt ska använda sen igen om dom ska köpa en bostadsrätt, utan lägenheten måste i såna fall va skriven på mamma. o då trodde mina små päron att de skulle bli skumt inför grannarna att massa öngdomar sprang in o ut där. men vi sökte den ändå. och iofs har inte dom ens hört av sej nu om vi ska få den eller inte. men isånafall tackar vi nog nej o fortsätter söka en tvåa istället. så de blir till 80 procents säkerhet inget. så, nu har ja skrivit allt. kyss igen

Andrea said...

Hej baby baby.
Kommer tebax nasta lordag, men kommer inte palla ses forren dagen efter tror jag. Tankte be dig om en sak! Du skulle inte vilja ha den stora aran att kolla upp vad som hander pa 8 mars? Inte demon och sa, utan pa kvallen. Forra aret blev ju sadar (roda, minns du?)... Om det inte ar nagon sjukt grym fest (inte kvinsepp, vill att nils ska vara med, forlat nils om jag planerar saker utan dig, men for sakerhets skull, om du vill)sa funderar jag pa att ha tredubbel fest (8 mars, hej-nu-har-jag-kommit-hem och hejda-nu-flyttar-jag-fest). Och eftersom du ar en san partypingla sa tankte jag att du kan ju kolla det. Plus att du ar en grrrrym femme!

Till er i trosorna, haha! Mina mammor laser har!

Anonymous said...

visst kan jag göra de...vet inte var ja ska kolla riktigt bara. har inte sett nån affisch på stan men de kommer väl. e peppad på åttonde jag me...tur att du e hemma då! ferre låter också bra men uschäckta mej vad facking då "HEJDÅ NU FLYTTAR JAG"-fest?????? om det är en sån fest vill inte ja va me

Andrea said...

älskade fina vän. det är klart att du ska vara med. vi kan låtsas som att det är en annan fest, det är faktiskt min 19 ½ årsdag 8 mars, vi kan fira det istället. bölade som ett litet föl då jag fick ditt mess häromdaggen. Jag saknar dig, syster. Snart ses vi. Kärlek och inga sura miner från dig nu... Puzz

Anonymous said...

söta fölet. skrev en lång text nu men suddade ut den. bättre att vi tar det när vi ses istället. blev bara chockad...trodde inte att nåt va bestämt...

Nils said...

Nu får du allt ta och komma hem tycker jag.

Ps. Mitt telekort är slut så jag kan inte svara på sms just nu. Fast när du läser det här har jag väl fyllt på och svarat.

Anonymous said...

ja har kommit upp till nivå 10 i tetris nu!

Andrea said...

Du ar grym!!!

Nils said...

Heja leeza!

Andrea said...

Asch, ni tva flickor ar ju aldrig inne pa msn nar man vill shitchatta lite. Men a andra sidan alskar jag er anda. karleksmums pa er!